علاوه بر میوه بهشتی کُنار، دانه آن نیز پر از خواص درمانی و مفید است. 

20210324 111422

1- درمان بی خوابی

 

هسته کُنار حاوی مقادیر زیادی فلاونوئیدها و پلی ساکاریدها است که با آرام کردن سیستم عصبی به برانگیختن خواب در بیماران دارای بی خوابی کمک می کند. همچنین به دلیل دارا بودن ساپونین ها به دلیل خاصیت آرام بخش و خواب آور آنها شناخته شده اند.

Capture2

2- ضد اضطراب

در مطالعه ای که روی موش انجام شده است، عصاره تخم کُنار نشان داده است که اضطراب و افسردگی را به دلیل محتوای ضد اضطراب در آن کاهش می دهد. این ترکیب بدن را آرام می کند و تأثیر هورمون های استرس مانند کورتیزول را کاهش می دهد.

3- محافظت از مغز در برابر تشنج

یک تحقیق نشان می دهد که عصاره تخم کُنار دارای خاصیت ضد تشنج است که به طور قابل توجهی در بهبود اختلال شناختی ناشی از تشنج کمک می کند.

20210324 111146

4- بهبود حافظه

در یک مطالعه ثابت شده است که عصاره تخم کُنار به تشکیل سلولهای عصبی جدید مغز در ناحیه ای به نام گوروس دندانی کمک می کند. این به جلوگیری از اختلالات مربوط به حافظه کمک می کند.

5- حفظ سلامتی مغز

یک ترکیب فعال موجود در دانه کُنار ، در کاهش سطح گلوتامات در مغز است که افزایش سطح آن باعث صرع و پارکینسون می شود و با آمیلوئید بتا که باعث آلزایمر می شود، مبارزه می کند، از این رو به حفظ سلامت مغز کمک می کند.

6- ضد التهاب

روغن اسانس دانه کُنار دارای خواص ضد التهابی است که به تسکین التهاب مفاصل و ماهیچه ها کمک می کند. همچنین، آنها جریان خون را بهبود می بخشند که به نوبه خود، درد عضلات را درمان می کنند.

7- بهبود رشد مو

روغن اساسی که از دانه کُنار استخراج می شود دارای خاصیت رشد مو است. این خواص در بهبود رشد مو و ضخیم و براق بودن آنها کمک می کند.

Capture3

ما با خشک کردن و پودر کردن میوه و هسته کُنار و تبدیل آن به حبه های معجزه آسای کُنار همه این خواص درمانی را به شما هدیه خواهیم داد.

20210324 105559

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. زمینه وب سایت اختیاری است.

دیدگاهپیغام شما
نامنام شما
ایمیلایمیل
وب سایتوب سایت